ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ 1/2019

 

 

Ιωάννης Ε. Θεοδωρόπουλος
Ανθρωπολογικά Υπερκείμενα της Πολιτικής και της Παιδείας
Δημήτριος Ματζάνος
Ποτίτσα Ξανθάκου
Η εκπαίδευση ως παράγοντας της πολιτισμικής βιωσιμότητας.
Μελέτη περίπτωσης: Οι τοπικές γιορτές της Ρόδου
Άννα Χ. Μαρκοπούλου
Τραγωδία και κωμωδία: Προέλευση και φιλοσοφική ερμηνεία
Σοφία Ζερδελή
Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιοποίηση των ΤΠΕ για την εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας βάσει συνεξέτασης με τη Νέα Ελληνική
Δημήτρης Κολιός
Η διερεύνηση της λειτουργίας της οπτικοχωρικής εργαζόμενης μνήμης ε δυσλεκτικό παιδί από τη Συρία
Βασίλειος Αθανασόπουλος
Παναγιώτα Σιούλα
Ελένη Καινούργιου
Απόψεις γονέων αλλοδαπών - παλιννοστούντων και γηγενών νηπίων για την προσαρμογή των παιδιών τους σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία

Ιανουάριος 2020

 

Το βιβλίο έχει τρεις άξονες

1. έναν πολιτικό-κοινωνικό, που περιλαμβάνει κριτική της αντιδυτικής αντίληψης, του λεγόμενου "προοδευτικού" φαντασιακού, αλλά και της παρωχημένης και φοβικής θρησκευτικής και συντηρητικής κουλτούρας,

2. έναν εκκλησιαστικό-ασκητικό, δια του οποίου αναδεικνύεται η σημασία και η αξία της ορθόδοξης ασκητικής, και

3. έναν υπαρξιακό-φιλοσοφικό, με τον οποίο επιχειρείται η προβολή ενός αισιόδοξου υπαρξισμού με μια νέα εννοιολόγηση

Συνδετικός αρμός αυτών των αξόνων είναι η ιχνηλασία της ύπαρξης. Συγκεκριμένα: από τον πρώτο άξονα, που αφορμάται από την κρίση που ανέκυψε στην πατρίδα μας, αναφαίνεται, συν τοις άλλοις, μια υπαρξιακή ιδιαιτερότητα, η πονηριά της ύπαρξης. Στον δεύτερο καταφάσκει η αχρονικότητα της ύπαρξης, ενώ από τον τρίτο συνάγεται ένας νέος "ορισμός" της ύπαρξης ως απολωλότος που επανευρίσκεται.

Δορυφορικά προβάλλονται: η ερμηνευτική φιλοσοφία της ύπαρξης, η Παιδαγωγική της Ευπραξίας, καθώς και μια νέα ανθρωπολογία της ευδοκίας: χωριάτης, ασκητής, υπαρξιστής.

Επίσης αναφαίνεται μια πληθώρα άλλων θεμάτων υπό το πρίσμα της φιλοσοφικής ανθρωπολογίας.

ΝΕΟ ΤΕΥΧΟΣ 1/2018

John Kiki, „Skaters“, 2018, Acryl und Collage 183 mal 178 Zentimeter, Galerie WOS

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Προλογικό σημείωμα

Ευαγγελία Καλεράντε
Εκπαιδευτική πολιτική για τα άτομα με αναπηρία (2012-2017): Πολιτικές μετάβασης στο κοινωνικό μοντέλο θεώρησης της αναπηρίας

Μάνος Σαββάκης
Ευτυχία Μοσχίδου
Ειδική Παιδαγωγική: Από την εκπαιδευτική ένταξη στην κοινωνική συνεκπαίδευση

Παναγιώτης Γιαβρίμης
Ελισσάβετ Γκινάλα

Στάσεις των φοιτητών παιδαγωγικών τμημάτων για τη συνεκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία

Γεώργιος Χονδρομπίλας
Παναγιώτης Γιαβρίμης

Απόψεις εκπαιδευτικών για τον εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποκλεισμό των μαθητών/τριών με αναπηρία
Δημήτρης Στεφανίδης
Οικονομική κρίση και Ειδική Αγωγή και Εκπάιδευση. Απόψεις διευθυντών/ντριών δημοτικών σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης της Θράκης
Παναγιώτης Γιαβρίμης
Μαρία Παλιβάνη

Μαθησιακές δυσκολίες και στίγμα
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Στεργιανή Γκιαούρη
Αναστασία Αλευριάδου

Ανάπτυξη της ικανότητας αναγνώρισης οπτικών πλανών σε παιδιά με νοητική αναπηρία: Εμπειρικά δεδομένα και εκπαιδευτικές προεκτάσεις
 

 

 

 

 

 

Ὄμμασιν ἄλλοις

Ommasin allois

 

Festschrift für

Professor Ioannis E. Theodoropoulos

zum 65. Geburtstag

 

Περιεχόμενα

 

Αρχείο
τευχών

Παιδαγωγικός Λόγος
τεύχος 1/2010

Ενός λεπτού σιγή
11+1 φιλοσοφικά κείμενα
εις μνήμην Τάσου Πανταζή

κατεβάστε το τεύχος
σε μορφή pdf